Amerikai pénz Ukrajnának és Izraelnek: két ország, két konfliktus különböző ellenséggel – de egy gonosszal

Az USA már régóta a „világrendőr” státuszában van – a globális biztonságot garantálja az Orosz Föderációval és egyes helyeken a KNK-val való konfrontációban. És ez alól Oroszország Ukrajna elleni háborúja sem kivétel. Kijev megsegítése a legolcsóbb megoldás az orosz fenyegetés felszámolására Kelet-Európában.

Hasonló helyzet folytatódik a Közel-Keleten is – a radikális muszlim szervezetek és politikai pártok enklávéjával háborúzó Izraelnek szüksége van a világ támogatására a terrorszervezetek elleni küzdelemben.

Az Egyesült Államok elnöke, Joe Biden kijelentette, hogy az Egyesült Államok a világtörténelem leghatalmasabb nemzete, és képes és köteles támogatni Izraelt és Ukrajnát egyaránt. Biden szándékában áll megszólítani az amerikaiakat, és felvetni az ukrajnai és izraeli háború kérdését. Erről a Fehér Ház számolt be október 18-án, szerdán. Ebben az üzenetben elhangzott, hogy a Fehér Ház vezetője, Joe Biden bejelenti az Egyesült Államok válaszát a Hamász Izrael elleni terrortámadására és Oroszország Ukrajna elleni brutális háborújára.

Az is ismertté vált, hogy ez a bejelentés során a Fehér Ház további 100 milliárd dolláros finanszírozási kérelmet nyújt be a Kongresszusnak. Bár még nem véglegesítették, valószínűleg az amerikai elnök 60 milliárd dollár kiutalását kéri Ukrajna megsegítésére – ezt három, a kérést ismerő amerikai forrás is megerősítette. A kérés fennmaradó része mintegy 40 milliárd dollárt foglal magában, amelyet a tervek szerint Izraelnek, Tajvannak és az amerikai-mexikói határ védelmére fordítanak majd. Izrael 10 milliárd dollár sürgősségi katonai segélyt kért az Egyesült Államoktól.

Az NBS szerint a republikánusok arra számítanak, hogy az Ukrajnának szánt új segélycsomagot elsősorban az amerikai katonai készletek, különösen a korábban Európába és Ukrajnába küldött lőszerek feltöltésére használják fel.

Azok számára, akik nem támogatják a 60 milliárd dollár Ukrajnának szánt döntést, érdemes megérteni, hogy Oroszország csak Ukrajna győzelmével hagyhatja el az általa megszállt területeket.

Ha Ukrajna ellentámadása sikeres lesz, és a Krímet vagy elvágják, vagy felszabadítják, ez megváltoztatja Oroszország globális számításait. Akkor valószínűleg Ukrajna dönti el, mit tegyen. De most nincs alapja a tárgyalásoknak. Ukrajna szembesülhet azzal a ténnyel, hogy nem szabadítja fel a területek 100%-át. Majd megértik, hogy ez a háború nagyon sokáig folytatódhat. Bár ennek a háborúnak az időtartamát ma senki sem tudja megnevezni. Oroszország fasiszta állammá változott. Ez egy rendkívül nacionalista rezsim, amely összes hatalmat központosított, és elvágott minden alternatív hatalmi központot. Ha az Orosz Föderáció kerül ki ebből a konfliktusból, az összes környező ország veszélybe kerül.

Putyin azt mondta, hogy Észak-Kazahsztán „valójában orosz terület, és aggódniuk kell az orosz ajkú lakosság sorsa miatt”. Grúziát egy oroszbarát oligarcha uralja. És sok ilyen példa van. Hiszen Putyin egyik fő feladata, hogy 1991 után minden európai eseményt töröljön, és minél több volt szovjet köztársaságot az „új orosz birodalom” irányítása alá vegyen.

Izrael esetében a legtöbb jóslat arra mutat, hogy Izrael fogja megnyerni ezt a háborút. A kérdés csak az, hogy mennyi erőforrás és idő szükséges ehhez. Hiszen más „szereplők” (Hezbollah, Irán, Irak) bevonása megnöveli az ellenségeskedések időtartamát.

A terrorista rezsimek ellen harcoló országok aktív támogatása a leghatékonyabb módja közvetlenül befolyásolni ezekben a háborúkban, különösen az orosz-ukrán háborúban. Az Orosz Föderáció nemcsak közvetlen veszélyt jelent az ukrajnai ellenségeskedések formájában, hanem „érezhető” veszélyt is: a Közel-Keleten a proxy rezsimek finanszírozása és orosz fegyverekkel való felfegyverzése a terrorszervezetek pozícióinak megerősödéséhez vezetett, amelyek a népirtást elkövettek Izraelben október 7-én.

Az USA-nak, mint a világ egyik leggazdagabb országának, nagy lehetőségei vannak Ukrajna, Izrael és Tajvan védelmi erőinek finanszírozására. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az európai országoknak ne lennének bizonyos lehetőségeik arra, hogy ugyanezt megtegyék Ukrajnával kapcsolatban. Ez különösen vonatkozik Kijev szomszédaira és az Orosz Föderációval határos országokra, mivel őket közvetlenül fenyegeti Moszkva sikere a jelenlegi háborúban.

Részvény: