A Made in Germany Indiában még jelent valamit

Igaz, nem autó, nem is elektronikai cikk vagy éppen vegyipari termék formájában: a dél-ázsiai ország kedvence lett a német alma.

A Német Gyümölcskereskedelmi Szövetség (DFHV) szerint egyre kevesebben vásárolnak gyümölcsöt, a németek spórolnak az élelmiszereken, így az almán is.

Indiában viszont ennek éppen az ellenkezője történik: a Szövetségi Mezőgazdasági és Élelmiszerügyi Hivatal (BLE) adatai szerint ott egyre keresettebb a német alma, amely egy tavaly novemberi megállapodás alapján – hosszú, intenzív tárgyalási folyamat révén – végre korlátlanul exportálható.

Az Indiába szállított népszerű almafajták között vannak „régiek”, mint a Red Prince és a Gala, de nagy kereslet mutatkozik az „újakra” is, mint a Kisasszony, vagy a Hófehérke elnevezésű. Utóbbi mélyvörösebb és édesebb más fajtákhoz képest.

A Bild című német lapnak egyes termelők úgy nyilatkoztak: jelenleg az ázsiai piac sokkal értékesebb a németnél, a hazaival ellentétben komoly növekedési potenciált rejt. A térség kultúrájában is más hagyománya van ennek a gyümölcsnek: a vendégek virág vagy bor helyett egy piros almát visznek a vendéglátóknak.

A német alma sokkal keresettebb mint a lengyel vagy a török társa, a „Made in Germany” Indiában még jelent valamit – tették hozzá.

 A „Made in Germany” kifejezés évtizedekig a német minőség és megbízhatóság jelképe volt, az ország jóléte és gazdagsága főleg az exportra termelő ipar sikerén nyugodott. A német modell azonban az utóbbi években válságba került, a többi között az erősödő kínai konkurencia, a burjánzó bürokrácia, a magas energiaárak és a a cammogva haladó digitális átállás miatt.

A legutóbbi adatok szerint a német az egyetlen nemzetgazdaság a nagy ipari államok közül, amely tavaly zsugorodott, és sokan már temetnék a „Made in Germany”-t.

Forrás:https://www.economx.hu/kulfold/alma-india-nemet-kivitel-gyumolcs-mezogazdasag.784792.html

Részvény: