Túl az első éjszakán: tesztelik az autópálya karbantartást Budapest környékén

Svájci mintára, részben áttért az éjszakai munkavégzésre csütörtöktől az M1-esen az autópályákat üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Magyarországon korábban még nem volt hagyománya annak, hogy a gyorsforgalmi utakon fix terelést éjszaka végezzenek el.

A cég mérnökei svájci példák alapján kezdtek el kidolgozni egy metodikát
tájékoztatta a Világgazdaságot Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, aki hozzátette: idén több száz kilométer autópálya újul meg a társaság három éves felújítási programja jóvoltából, ami óhatatlanul is kellemetlenséget okoz az autózóknak. Ígérik, erre igyekeznek reagálni, hogy minél kisebb fennakadásokat okozzanak.

Hangsúlyozta, hogy az M1-es, M3-as, M7-es autópályák Budapest közeli szakaszain törekednek arra, hogy a karbantartási munkálatokat – amelyeket lehet – éjszaka végezzék, legyen az sövényírtás, festés vagy éppen söprés.

Szimicsku László arra kérte az autósokokat, hogy próbálják betartani a sebességkorlátozásokat, az önmaguk, illetve az ott dolgozó kollégáink védelme érdekében.

Ennyivel drágulnak jövőre a autópálya-matricák
Megjelentek a 2024-es pályamatrica-árak a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt.-nél. A díjak az augusztusi infláció mértékével emelkednek jövőre.

Forrás:https://www.economx.hu/magyar-gazdasag/mar-tesztelik-az-ejszakai-autopalya-karbantartast-a-fovaros-kornyeken.778429.html

Részvény: