Örökre száműzik az autókat a Lánchídról, végleg behajtani tilos tábla kerül a dunai átkelőre

A jelenleg érvényben lévő forgalmi rend fenntartását javasolja a Budapesti Közlekedési Központ. De lesz még előtte egy budapesti lakógyűlés.

A Lánchidat 2022. december 16-án helyezték ideiglenes forgalomba, azóta használhatják a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők. A személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra, behajtani tilos tábla figyelmeztet erre.

A mostani forgalmi rend megtetszhetett a BKK-nak,

ugyanis a társaság vezérigazgatója közölte:

a BKK az elemzésük alapján azt javasolja, hogy a Lánchídon a felújítás befejezését követően is maradjon fenn a tesztidőszak forgalmi rendje.

Walter Katalin elmondta azt is, hogy a Lánchíd felújítása ütemterv szerint és „költségkereten belül” halad.

Gyalog a felújítás végleges szakaszának lezárta után lehet használni a hidat.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke emlékeztetett, a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek majd az „első budapesti lakógyűlésen”.

Az elemzés részleteit ismertetve Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta: a tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő.

Átadták a Lánchidat, de nem az autósoknak és a gyalogosoknak

Az útpálya ismét a budapestieké, feltéve ha busszal, taxival, biciklivel vagy motorral érkeznek.

Rámutatott, a „közlekedési munkamegosztás” megváltozásával, alapvetően azért, mert többen választják a tömegközlekedést, naponta, városi szinten 29 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a híd környezetében napi 1 tonna csökkenést jelent – mondta Bodor Ádám.

Kiemelte, azzal, hogy „nem dugóban áll” a Lánchíd és annak térségei,

lehetőség nyílik arra, hogy valóban olyan élhető városi tereket alakítsunk ki, ahol nem a közlekedésé a fő szerep.

Közölte, a tesztidőszak alatt „lényegesen kevesebb lett a dugó”, átlagosan 14 százalékkal csökkent a torlódásban eltöltött idő Budapesten. Munkanapokon 40 ezer járművel csökkent a fővárosi hidak forgalma – tette hozzá.

Kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte, a felújítás végéig születik majd döntés arról, hogy kik használhatják a hidat. Azt érzékelik, hogy

a kormány ezt a döntést szeretné magához rántani azzal, hogy zsarolja a főváros vezetését a Lánchíddal kapcsolatban

  • mondta.

Forrás:https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/auto-tiltas-lanchid.770723.html

Részvény: