Nem tesz új feljelentést a főváros e-jegy-ügyben

A BKK nem kapott kártérítést, a főváros lenyeli a veszteséget. Politikai és szakmai felelősség van, büntetőjogi felelősségre vonás nincs.

Hiába bukott milliárdokat az elbaltázott e-jegy projekten a főváros, nem tesz új feljelentést, mivel még az előző városvezetés idején indult vizsgálat sem zárult le – írja a Népszava. A lap szerint újabb belső vizsgálat sem várható, mivel az ügy tárgya volt a Városháza által korábban indított korrupciós vizsgálatnak, amely szakmai és politikai felelősséget ugyan megállapított, büntetőjogi felelősségrevonásra azonban nem tett javaslatot.

Mint arról csütörtökön beszámoltunk, a nemzetközi Gazdasági Kamara mellett működő választott bíróság úgy döntött, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kénytelen elnyelni az e-jegyrendszer ügyének veszteségeit, mivel javarészt magának köszönheti azokat. A rendszer elkészítésével 2015-ben megbízott Scheidt & Bachmann GmbH-nak (S&B) csak az előlegbe kapott 3,8 millió eurót és annak kamatait, összesen 5,95 millió eurót (2,3 milliárd forintot) kellett visszafizetnie, noha a BKK 25 milliárd forintnyi kártérítést követelt.

A Népszava a BKK éléről 2014-ben leváltott Vitézy Dávidot és a helyére kerülő Dabóczi Kálmánt is megkereste az ügyben. Vitézy szerint az utódjá által szignózott szerződésmódosítások vezettek a projekt bedőléséhez. A jelenleg az Intergitás Hatóság elnökhelyetteseként tevékenykedő Dabóczi elismerte, hogy ő írta alá a szerződésmódosításokat, de elmondása szerint “nem kíván ebbe a kommunikációs háborúba.”

Forrás:https://hvg.hu/kkv/20240308_bkk-vitezy-david-daboczi-kalman-e-jegy

Részvény: