Már a Magyar Közlöny is hirdeti: ha kisebb a kiszerelés, legyen kisebb az ár is

Megjelent a Magyar Közlönyben a kormány új rendelete, amely szerint az élelmiszer-infláció csökkentése azon is múlhat, hogy az úgynevezett zsugorfláció ellen lépnek fel. Ez egy-egy termék kiszerelésének változásához köthető, tehát a jövőben a kereskedőknek fel kell hívni a vevők figyelmét arra, ha egy-egy árucikk mennyisége a korábbihoz képest csökken.

A rendelet elsősorban az egymilliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőkre terjed ki. A főszabály szerint februártól a kereskedőknek a forgalmazás megkezdésétől számított 2 hónapig fel kell tüntetniük, ha egy adott termék kiszerelése csökken a 2020. január 1. és 2023. július 1. közöttihez képest.

Ennek előzménye, hogy a kiszerelés csökkentéséről a magyarországi gyártó, az első magyarországi forgalomba hozó, és a nagykereskedő köteles az első értékesítés alkalmával írásban tájékoztatni a kereskedőt, illetve a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih).

A fogyasztóvédelmi hatóság a szabálysértőkre termékenként egymillió forintos közigazgatási bírságot szabhat ki.

Nébih honlapján nyilvános adatbázist hoznak létre az érintett termékekről.

Négy európai országban egyszerűen leállította a PepsiCo termékek értékesítését a Carrefour, mert az üzletlánc elfogadhatatlannak tartja az áremelkedéseket. Az Economx utánajárt, hogy a külföldi árakkal összehasonlítva, a magyar havi átlagkeresetek ismeretében mennyibe kerül egy Pepsi, és hogy abból hány darab ilyen üdítőt vásárolhatunk meg itthon.

Forrás:https://www.economx.hu/gazdasag/magyar-kozlony-elelmiszerkereskedok-kiszereles-birsag.783192.html

Részvény: