Hogyan terjeszti az orosz propaganda téziseit Ukrajna stratégiai partnereinek „háborús elfáradságáról”

Az Ukrajna nemzetközi támogatottságának gyengülése egy orosz propaganda-narratíva, amelynek célja a vágyálom valóra váltása.

​A nyugati társadalmak folyamatosan erősen támogatják Ukrajnát, miközben az Oroszország hírneve folyamatosan romlik. Ezt szociológiai tanulmányok is bizonyítják, a Gallup megjegyzi például, hogy az amerikaiak 68%-a pozitívan viszonyul Ukrajnához, ami 2005 óta a történelmi maximum.

​Totális manipuláció, hangsúlyeltolódás, kontextusból való kiszakítás – ez mind – harci propaganda – a legerősebb dolog, ami az orosz hadseregben van. 20 évig edzettek saját lakosságuk 140 millióján. És az úgynevezett „médiának” ezek az úgynevezett „újságírói” csak részei annak a hatalmas hadigépezetnek, amely speciális információs lövedékeket „lő ki” a világközösségre. Az európai „baloldali” vagy szélsőjobboldali politikusok, újságírók, szakértők vagy másként gondolkodók is részt vesznek a média különleges műveleteiben.

​Az orosz propagandisták nem is találták ki az Ukrajnából és a háborúból származó fáradtság narratíváját – hanem triviálisan olvasták propaganda tankönyveikben. Így működött a propaganda például 1905-ben, a Japán és az Orosz Birodalom háborújában – amelyet Oroszország szégyenteljesen elveszített.

​Egyre nagyobb a nyugati támogatás Ukrajnának. Lépésről lépésre feloldják a „tabukat” az új típusú fegyverek utánpótlásával kapcsolatban, „tankokkoalíciót” hoznak létre stb. A nyugati vezetők többször is biztosították, hogy támogatni fogják Ukrajnát a győzelméig. Az ENSZ Közgyűlése folyamatosan az ukránbarát határozatok mellett szavaz.

​Kijev partnerei megértik, hogy Ukrajna támogatása a nyugati civilizáció országainak nemzeti érdeke, mert a Kreml az, amely a világ minden országa számára globális jellegű problémákat generál.

​Az orosz propagandisták azon kísérlete, hogy „kimondják az igazságot” az európaiak hozzáállásával kapcsolatban Oroszország Ukrajna elleni háborújához, jelzésértékű, és mint mindig, most is a legeltorzultabb formában történt.

​A Telegram propagandacsatornái, valamint egyes orosz tömegtájékoztatási eszközök és netezők megosztottak egy videófelvételt, amely szerintük az egyik berlini étterem rekláma a YouTube-on. A „reklámban” Ukrajna elnökét láthatjuk egy malacpersely képében, és a következő felirattal: „Elegünk van ennek a disznónak az etetéséből – ideje jégfürdőt készíteni!”

​Az újságírók megkeresték a berlini Gasthaus Krombach éttermet, hogy észrevételt tegyenek. Az étterem képviselője biztosította, hogy nem folytatnak hasonló reklámkampányokat a YouTube-on. Sőt, felvették a kapcsolatot a berlini bűnügyi rendőrséggel, amely jelenleg is vizsgálja az esetet. „Valaki nagyon keményen próbál ártani nekünk” – mondták az étterem tulajdonosai.

​Nem valószínű, hogy egy ilyen „reklámot” még moderálni is lehetne a Google Ads-ben, mivel az ellentmond a cég reklámpolitikájának. És mivel ezt a videót az oroszbarát médiában terjesztették, ebből csak egy következtetés vonható le: a Kreml aktívan próbálja „agymosni” Európát, mert az Oroszország számára sokkal kézzelfoghatóbbá vált a Nyugattól Ukrajnának nyújtott segítség.

​Az információs tér ilyen őszinte lépései a Kreml kétségbeesett kiáltása: az, hogy Ukrajnát nem sikerült legyőzni a csatatéren, arra készteti Oroszországot, hogy keressen bármilyen módot a Kijevnek nyújtott nyugati segély gyengítésére. Itt kapnak lendületet a „világfáradtságról” szóló hamis állítások.

​De „elfáradt” a világ az ukrajnai háborúba? A világ valóban fáradt, de az orosz atrocitásoktól, manipulációktól és nyílt hazugságoktól. Azt azonban mindenki megérti, hogy a Putyinnak tett engedmények a 20. század 30-as éveinek végén Hitlernek tett engedmények megismétlése lesz. És a fasizmus közös legyőzésének szükségességének megértése, mint akkoriban, kompenzálja az esetleges fáradtságot. A világ továbbra is egységesen támogatja Ukrajnát.

Részvény: