Az Ukrajna nemzetközi támogatottságának gyengülése egy orosz propaganda-narratíva, amelynek célja a vágyálom valóra váltása.
A nyugati társadalmak folyamatosan erősen támogatják Ukrajnát, miközben az Oroszország hírneve folyamatosan romlik. Ezt szociológiai tanulmányok is bizonyítják, a Gallup megjegyzi például, hogy az amerikaiak 68%-a pozitívan viszonyul Ukrajnához, ami 2005 óta a történelmi maximum.
Totális manipuláció, hangsúlyeltolódás, kontextusból való kiszakítás – ez mind – harci propaganda – a legerősebb dolog, ami az orosz hadseregben van. 20 évig edzettek saját lakosságuk 140 millióján. És az úgynevezett „médiának” ezek az úgynevezett „újságírói” csak részei annak a hatalmas hadigépezetnek, amely speciális információs lövedékeket „lő ki” a világközösségre. Az európai „baloldali” vagy szélsőjobboldali politikusok, újságírók, szakértők vagy másként gondolkodók is részt vesznek a média különleges műveleteiben.
Az orosz propagandisták nem is találták ki az Ukrajnából és a háborúból származó fáradtság narratíváját – hanem triviálisan olvasták propaganda tankönyveikben. Így működött a propaganda például 1905-ben, a Japán és az Orosz Birodalom háborújában – amelyet Oroszország szégyenteljesen elveszített.
Egyre nagyobb a nyugati támogatás Ukrajnának. Lépésről lépésre feloldják a „tabukat” az új típusú fegyverek utánpótlásával kapcsolatban, „tankokkoalíciót” hoznak létre stb. A nyugati vezetők többször is biztosították, hogy támogatni fogják Ukrajnát a győzelméig. Az ENSZ Közgyűlése folyamatosan az ukránbarát határozatok mellett szavaz.
Kijev partnerei megértik, hogy Ukrajna támogatása a nyugati civilizáció országainak nemzeti érdeke, mert a Kreml az, amely a világ minden országa számára globális jellegű problémákat generál.
Az orosz propagandisták azon kísérlete, hogy „kimondják az igazságot” az európaiak hozzáállásával kapcsolatban Oroszország Ukrajna elleni háborújához, jelzésértékű, és mint mindig, most is a legeltorzultabb formában történt.
A Telegram propagandacsatornái, valamint egyes orosz tömegtájékoztatási eszközök és netezők megosztottak egy videófelvételt, amely szerintük az egyik berlini étterem rekláma a YouTube-on. A „reklámban” Ukrajna elnökét láthatjuk egy malacpersely képében, és a következő felirattal: „Elegünk van ennek a disznónak az etetéséből – ideje jégfürdőt készíteni!”
Az újságírók megkeresték a berlini Gasthaus Krombach éttermet, hogy észrevételt tegyenek. Az étterem képviselője biztosította, hogy nem folytatnak hasonló reklámkampányokat a YouTube-on. Sőt, felvették a kapcsolatot a berlini bűnügyi rendőrséggel, amely jelenleg is vizsgálja az esetet. „Valaki nagyon keményen próbál ártani nekünk” – mondták az étterem tulajdonosai.
Nem valószínű, hogy egy ilyen „reklámot” még moderálni is lehetne a Google Ads-ben, mivel az ellentmond a cég reklámpolitikájának. És mivel ezt a videót az oroszbarát médiában terjesztették, ebből csak egy következtetés vonható le: a Kreml aktívan próbálja „agymosni” Európát, mert az Oroszország számára sokkal kézzelfoghatóbbá vált a Nyugattól Ukrajnának nyújtott segítség.
Az információs tér ilyen őszinte lépései a Kreml kétségbeesett kiáltása: az, hogy Ukrajnát nem sikerült legyőzni a csatatéren, arra készteti Oroszországot, hogy keressen bármilyen módot a Kijevnek nyújtott nyugati segély gyengítésére. Itt kapnak lendületet a „világfáradtságról” szóló hamis állítások.
De „elfáradt” a világ az ukrajnai háborúba? A világ valóban fáradt, de az orosz atrocitásoktól, manipulációktól és nyílt hazugságoktól. Azt azonban mindenki megérti, hogy a Putyinnak tett engedmények a 20. század 30-as éveinek végén Hitlernek tett engedmények megismétlése lesz. És a fasizmus közös legyőzésének szükségességének megértése, mint akkoriban, kompenzálja az esetleges fáradtságot. A világ továbbra is egységesen támogatja Ukrajnát.