A kiemelkedő utasforgalmú nyár után az ősz is erősen indult a Budapest Airportnál, az óraátállítás napján, október 29-én pedig életbe lépett a téli menetrend, ami bőven tartogat meglepetéseket a Budapestről utazóknak: 36 légitársaság 107 célállomása várja a hétköznapokból kiszakadni vágyókat.
A budapesti repülőtér forgalma várhatóan a téli szezonban is havi egymillió fő felett alakul. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről elérhető új légi összeköttetéseknek köszönhetően az idei téli menetrendben a melegebb időjárásra vágyók és az északi tájak szerelmesei is megtalálják a nekik való úticélt.
A Ryanair elindította tenerifei, alicantei és birminghami járatát,
a Wizz Air kínálatában pedig újdonságként jelenik meg Glasgow és Koppenhága mellett az egyiptomi Sharm El Sheikh és Kairó is,
Spanyolország nemzeti légitársasága, az Iberia napi rendszerességűre emeli madridi járatainak számát, és ugyanígy növeli frekvenciáját a Wizz Air is a Budapest-Dubaj útvonalon,
az Emírségek legnépesebb városába a Wizz Air mellett az Emirates és a flydubai is üzemeltet járatot,
az Air Serbia a téli menetrendben heti tizennyolc járatot biztosít Belgrádba, kiváló csatlakozási lehetőséget kínálva Szkopje, Szarajevó, Tirana, vagy épp Tivat irányába,
Franciaország nemzeti légitársasága, az Air France szintén heti tizennyolcra sűríti párizsi járatainak számát.
A nyári szezonhoz hasonlóan a téli menetrendben is heti kétszer közlekedik a SunExpress Budapest-Antalya, illetve az airBaltic rigai járata.
A COVID-járvány lecsengésével láthatóan beindult egy gyors növekedés.
Míg tavaly még 25 százalékos elmaradásban voltunk a pandémia előtti évhez képest, addig idén nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma elérte a 2019-es rekordév 90 százalékát – foglalta össze a repülőtér idei nyári szezonját Bogáts Balázs, a Budapest Airport kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a Növekedés.hu-nak adott interjújában.
Az október végén életbe lépett téli menetrenddel kapcsolatban kiemelte:
a Budapest Airport nagyon jó úton halad afelé, hogy a jövőben további utasokat és járatokat vonzzon Magyarországra, és ezzel is hozzájáruljon a magyar nemzetgazdaság és turizmus fejlődéséhez.
Az utasok véleménye alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között 2022-ben. A Budapest Airport emellett a régió legjobb repülőtere címet is magáénak tudhatja – ezt szintén az utasok szavazatai alapján tíz egymást követő évben ismerte el a Skytrax, legutóbb 2023-ban. A nemzetközi légiközlekedési kutatási szervezet emellett 2023-ban minden utasszolgáltatásra kiterjedő, ötszáz teljesítménymutatót mérlegelő vizsgálata alapján négycsillagosra emelte a repülőtér minősítését.
A Budapest Airport megvásárlásáról szóló tárgyalások az év végéig lezárulhatnak a tárgyalások – mondta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Világgazdaság konferenciáján.
Évek óta húzódik a Budapest Airport eladása, 2020-ban egy magyar befektetőkből álló konzorcium tárgyalt a Budapest Airport megvásárlásáról, aztán a magyar kormány is folytatott tárgyalásokat a reptérvásárlásról, sőt, indikatív ajánlatot is tett a reptérre, ami végül az átvilágításig jutott. A magyar kormány ezután sem tett le a reptér megvásárlásáról. Az eddig kiszivárgó, meg nem erősített információk szerint a magyar állam 51 százalékos tulajdonrészt szerezne, a fennmaradó részesedés pedig egy repülőtér-üzemeltetőhöz kerülne.
A vételárról továbbra sem tudni semmit hivatalosan, a Bloomberg szeptemberben 4 milliárd eurós vételárról írt.
Forrás:https://www.economx.hu/gazdasag/budapest-airport-utasok-egymillio.779957.html