loader-image
Budapest, HU
5:18 de., május 14, 2024
temperature icon 12°C
Humidity 54 %
Wind Gust: 7 mph

Címke: budapest-belgrád_vasútvonal

  • Elkerülhető, hogy Magyarország a kínai adósságcsapdába kerüljön?

    Milyen veszélyei lehetnek annak, ha kínai hitelből valósulnak meg a magyarországi beruházások? Juthatunk-e Srí Lanka, vagy Montenegró sorsára? Az American Enterprise Institute összesítése szerint az elmúlt években Magyarországra 3194 milliárd forintnyi befektetés érkezett Kínából, ezzel a régiónkban mindenkit megelőzünk, viszont elmaradunk a nyugati országok eredményeitől. Erről is beszélgettünk Moldicz Csabával, az MCC Külgazdasági Műhelyének vezetőjével, az Európai Unió és Kína gazdasági kapcsolatainak szakértőjével. Interjú. A… Olvass tovább →

  • Varga Mihály: Magyarország a híd Kína és Európa között

    Kína mára Magyarország legnagyobb Európán kívüli befektetőjévé és legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, pénzügyi kapcsolataink folyamatosan erősödnek – mondta a pénzügyminiszter. Az elmúlt évtized munkájával elértük, hogy Magyarország ma már híd szerepet tölt be Európa és Kína gazdasági együttműködésében – jelentette ki Varga Mihály, miután Lan Foan kínai pénzügyminiszterrel tárgyalt Pekingben. A magyar tárcavezető kiemelte: Kína mára Magyarország legnagyobb Európán… Olvass tovább →

  • Átlépte az egyharmadot a keleti befektetések aránya Magyarországon

    Nagy Márton a keleti és nyugati gazdaságok találkozási pontjává tenné hazánkat. Kína fontos gazdasági partnere Magyarországnak, 2024-ben a két ország együttműködése még tovább fejlődhet – mondta Nagy Márton. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tárcavezetője a Magyar Posta Sárkány Éve bélyegkisívének ünnepélyes kibocsátásán közöle: Magyarország célja a jövőben is az marad, hogy kihasználva kedvező földrajzi adottságait, a keleti… Olvass tovább →

  • Még nem dőlt el, EU-biztosan fütyülhetnek-e a vonatok a Belgrád-Budapest vonalon

    A kínai cég sok országban csinált már ilyet, a rendszerei működnek is, de az EU-ban még nem dolgoztak, és nem tudni, hogy az EU-s szabványoknak megfelelően be tudják-e fejezni a magyarországi munkát. A kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) építheti meg a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának vonatbefolyásoló-rendszerét és biztosítóberendezéseit – írta meg a Telex csütörtökön a VSquare hírlevelére… Olvass tovább →