Magyarország legutóbb a politikai reklámok átláthatóságát gáncsolta volna egyedüliként az EU-ban

Csak Magyarország szavazott az új brüsszeli alku ellen, amely a politikai hirdetések ügyében teremt rendet.

A politikai reklámtevékenység átláthatóságát és célzott folytatását erősítő rendelettervezetről az Európai Unió állam-, illetve kormányfőit tömörítő Európai Tanács és az Európai Parlament között február végére született meg az alku, a Tanácsban pedig ma szavaztak róla.

A szavazásról közzétett eredmények táblája azt jelzi, hogy egyedül Magyarország szavazott ellene

– vette észre a Portfolio.hu.

A politikai reklámtevékenység átláthatóságára és célzott folytatására vonatkozó szavazás eredménye.

Európai Tanács

A rendeletet azonban ezzel együtt is elfogadták, mert nem volt egyhangúsági követelmény, elég volt a minősített többség.

A módosítás célja többek között az információmanipuláció és a választásokba való külföldi beavatkozás elleni küzdelem. Például a külföldi beavatkozás megelőzése érdekében a választások vagy népszavazások előtt három hónappal tilos lesz reklámszolgáltatásokat nyújtani harmadik országbeli szponzoroknak.

A rendelet emellett megkönnyíti a polgárok számára, hogy felismerjék a politikai hirdetéseket, megértsék, hogy ki áll mögöttük, és tudják, hogy célzott hirdetést kaptak-e, illetve azt is biztosítani kívánják, hogy a politikai reklámok a magánélethez való jog teljes tiszteletben tartása mellett történjenek.

Az új rendeletről részletesen a Tanács oldalán tájékozódhat.

Forrás:https://hvg.hu/gazdasag/20240312_atlathatosag-europai-parlament-europai-tanacs-europai-unio-minositett-tobbseg-politikai-reklam-rendelet-szavazas

Részvény: