Fővárosi csődhelyzetről beszéltek, mégis lett pénz béremelésre

Egy újabb baloldali mantráról derült ki, hogy nem igaz: míg a főváros vezetése a BKV csődközeli helyzetéről beszél, és a közlekedés leállításával riogat, kiderült, hogy a társaság jövőre 15 százalékos béremelést tervez – írja a Magyar Nemzet.

A rekordszintű iparűzésiadó-bevételeknek, másrészt a kormány járulékcsökkentésének köszönhető, hogy a főváros a BKV-nál jövőre 15 százalékos béremelést tervez – közölte Wintermantel Zsolt, a Budapesti Közlekedési Zrt. fideszes igazgatósági tagja. A politikus emlékeztetett rá, hogy 

ilyen szintű béremelésre Tarlós István idején, 2017-ben volt példa. 

„Ha ezt most meg tudja lépni Budapest, végleg összeomlik Karácsony főpolgármester kivéreztetésről szóló hazugságkampánya” – hangsúlyozta. Kitért arra is, hogy 

a fővárosi önkormányzat saját számításai szerint is csúcsot jelentő, 167,4 milliárd forintot szedhet be iparűzési adóbevételként, ami 104 százalékos teljesülés a 2019-es adatokhoz képest. 

A Világgazdaság tegnap írt arról, hogy jövőre összességben 10,5 milliárd forintból fejleszti a béreket a főváros a BKV-nál. A lap cikke emlékeztetett arra, hogy a főváros financiális helyzetéről hosszú ideje egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz a városvezetés és a kormányzat. Előbbi csődveszélyről beszél, utóbbi ezt vitatja. A 2022-es 15 százalék mindenesetre stabil költségvetésre utal, amelyet egyebek mellett a becsült iparűzésiadó-bevétel is tükröz.

A cikk szerint a béremelési keretből a BKV-nak jutó 10,5 milliárd két forrásból tevődik össze: a főváros 8,8 milliárdot a saját büdzséjéből áll, a fennmaradó 1,7 milliárd forint pedig az állami járulékcsökkentés eredménye, amelyet a BKV házon belül tarthat.

Mint arról lapunk is beszámolt, a főváros vezetése már az év elején megkongatta a vészharangot amiatt, hogy állításuk szerint csődbe mehet a főváros. A Népszava akkor Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes nyilatkozata alapján arról írt, hogy kíméletlen és hatékony a kormányzati prés: jelen állás mellett Budapesten 2021 végére nem lesz miből fizetni a béreket, leállnak a közszolgáltatások, intézményeket kell bezárni. November utolsó hetében pedig a főpolgármester-helyettes azt közölte: a BKV már csak néhány napig „húzhatja ki a fővárostól kapott támogatásból és az eddig befolyt jegyárbevételből, de azután kiürül a közlekedési kassza”. Még ugyanaznap az ATV-nek azzal pontosított, hogy mégsem áll majd le a BKV, hiszen az év végéig folyószámlahitelből finanszírozható a cég. 

Magyar Nemzet, SCHMIDT GÁBOR.

Részvény: