-
Az ukrán szállítmányozás számára vészkijáratot jelent a konstancai kikötőkomplexum, Románia legnagyobb vízi csomópontja. A háború kezdete óta az ukrán termékek nagy mennyiségű exportja és importja miatt soha nem látott növekedést élt meg a kikötő forgalma. Konstanca városa forgalmi és beruházási bummot él egy éve, mióta Oroszország háborút kezdeményezett déli szomszédjával, Ukrajnával. A dunai kikötők és… Olvass tovább →
-
A dán Baton Transport cég magyarországi leányvállalata nemrégiben kezdett el nőket felvenni Indiában. A szállítmányozó cég arra kívánja őket kiképezni, hogy női kamionsofőrként dolgozhassanak Európában. A projekt első fázisában a dán szállítmányozási vállalat 25 indiai nőt keres, akik teherautó-vezetőként dolgoznának Európában, a magyarországi kirendeltségen. Ha a projekt sikeres lesz, a szállítmányozó a következő öt évben… Olvass tovább →
-
Kulcsszerepet játszhat a magyar vasút az ukrán exportermékek világpiacra juttatásában, és az Ukrajnába irányuló humanitárius és gazdasági szállításokban, ami Magyarország és a logisztikai ágazat számára évi sok milliárd forint bevételt jelentene a következő években. Ehhez fejleszteni kellene a határmenti vasúti infrastruktúrát. Akár évi 5 millió tonna gabona és egyéb, nagy mennyiségű áru haladhatna át, ugyanis… Olvass tovább →
-
Torlódnak a hajók a Duna torkolatánál: hajók tucatjai napokig várakoznak a romániai, sulinai határátkelő előtt a Fekete-tengeren, mivel a folyami kikötők infrastruktúrája nem győzi kiszolgálni a háború kezdete óta többszörösére emelkedett teherforgalmat – tudatta kedden az Agerpres hírügynökség. ADuna Bizottság 1857-ben lefektetett szabályzata szerint a tengerjáró hajókat csak helyi „pilóták” vezethetik fel a dunai kikötőkbe.… Olvass tovább →