Kiderült, mi lesz a metrópótló buszsávjaiból: kerékpársáv

Kerékpárút-fejlesztés kezdődött a főváros XX. kerületében mintegy tíz millió forint uniós forrásból, amiből javítják a kerületen belüli és kerületközi kerékpárút-hálózatot. A forgalmi dugók megszüntetésére pedig azzal az újítással rukkolt elő a Fővárosi Önkormányzat a BKK-val közösen, hogy a hármas metró pótlóbuszsávjait alakítsák bicikliutakká.

Megkezdődött a kerékpárút-fejlesztés a XX. kerületben; a 980,5 millió forintos vissza nem térítendő európai uniós forrásból elsősorban a kerületen belüli, illetve kerületközi összeköttetést kívánják erősíteni.

A Főpolgármesteri Hivatal célja, hogy a beruházások jóvoltából egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, akár a közösségi közlekedéssel társítva is.

A beruházás során kerékpárút létesül a Török Flóris utcában és a Szent Erzsébet téren. A főbb útvonalak mentén kerékpársávokat alakítanak ki.

Nem fizetne szolidaritási adót, Karácsony Gergely kisebb összegért lobbizik
Május végén nyújtja be a főváros a szolidaritási hozzájárulás rá kiszabott idei összegének csökkentéséért a keresetét a Fővárosi Törvényszékhez – közölte Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes.

Gyérítik a forgalmat az új övezetek
Megvalósul a Helsinki út – Kossuth Lajos utcai csomópont környezetének kerékpárosbaráttá alakítása,
továbbá a Helsinki út mentén kerékpárutak létesülnek a csomópontokban kerékpáros-átvezetésekkel és a közvilágítás fejlesztésével.
Pesterzsébet központjában csillapított forgalmú övezeteket hoznak létre.
A munkálatok várhatóan november közepéig tartanak.

Az M3-as pótlóbuszsávjaiból faragnának bicikliutakat
Most, hogy átadták a felújított M3-as metrót annak minden állomásával együtt,

a Fővárosi Önkormányzat és a BKK tervei szerint a pótlóbuszok sávjait biztonságos bicikliutakká alakítja.

A 444-nek azt írták, ezzel „új időszámítás ” kezdődik a budapesti városfejlesztésben.

Az új rendszerben a belváros kerékpárral teljesen átjárható lesz észak-déli irányban, illetve a forgalmi rend is jelentősen megváltozik ezen az útvonalon. A kerékpársávok az Üllői úton a Kálvin tér és a Népliget, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között húzódnak majd.

Ezzel párhuzamosan a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton kisebb módosításokkal visszaállítják a korábbi 2×2-es autóssávokat is. Várakozásuk szerint a fejlesztések a belvárosi dugók számát is csökkenteni fogja.

Az elektromosbicikli-kölcsönzés fellegvára lesz ez a dunántúli város
Az uniós forrásból megvalósuló fejlesztéssel első körben egy 10 állomásból álló rendszert építettek ki. A veszprémiek jeggyel vehetik igénybe a szolgáltatást, de aki gyakrabban utazna biciklivel, az kedvezőbb áron bérletet is vásárolhat.

Forrás:https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/kerekparut-beruhazas-budapest-kozlekedes-unio.771730.html

Részvény: