Gyerekinflációval is szembe kell nézniük a magyar szülőknek

Az áremelkedés mindenütt jelen van, még a gyermekek „bevásárlókosarát”, ezen keresztül zsebpénzét, pénztárcáját is érinti.

AK&H a hivatalos adatok alapján összerakta a gyermekek „bevásárlókosarát”, amelyben számos termék ármozgását vizsgálták meg. A gyümölcsjoghurt például 2020 novemberében átlagosan 135 forintba került , egy évvel később már 149 forintot kértek érte. Tehát több mint 10 százalékkal drágult egy év alatt a termék.

„Ez jelentős áremelkedést jelent, még akkor is, ha a 14 forintos növekedés első látásra nem tűnik számottevőnek” – fogalmaz a vállalat.

A hamburgerek is drágábbak lettek: 746 forintot kellett érte adni tavaly novemberben, idén viszont már 888 forinttal kell számolni, ami 19 százalékos drágulást jelent. Többe kerül a kakaós csiga is, mégpedig 145-ről 166 forintra, azaz 14 százalékkal emelkedett. A szemüvegkeret 9 százalékkal 19 830 forintra drágult. A hátizsák ára 2 százalékkal, a narancslé 6 százalékkal, a jégkrém 5 százalékkal kerül többe. 

Ehhez hasonlóan a gyerekcipők ára is jócskán megugrott: 11 000 forintról 11 550 forintra ment fel az átlagáruk, azaz 5 százalékkal lettek drágábbak. 

A gyermekek „bevásárlókosarában” szereplő termékek ára átlagosan 5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az is látszik, hogy ahhoz, hogy a gyermekek zsebpénzének a vásárlóértéke megmaradjon, a szülőknek 5-10 százalékos emelést kell tervezniük – derül ki a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőjéhez készült összeállításból.

https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/gyerekinflacio-k-h-inflacio-dragulas-aremelkedes.743731.html

Részvény: