A Tisza miniszterjelöltje Pintér nyilatkozatáról: Fel se merüljön, hogy a beteget büntessük!

Pintér Sándor legszívesebben szankcionálná, ha egy beteg nem jelenik meg a lefoglalt időpontra. Ez utóbbi Hegedűs Zsolt szerint sincs rendben, de ő úgy látja, gyakran nem a betegek a hibásak ezért, hanem a rendszer elégtelen működése.

Hegedűs Zsolt egy Facebook-posztban fejtette ki, mit gondol Pintér nyilatkozatáról és a problémáról. Azt írta, nem mintha ne lenne gond a páciensek meg nem jelenéssel, de szerinte a probléma általában nem a betegek fegyelmezetlenségéből fakad, hanem a rendszer elégtelen működéséből. Fel is sorolta, hogy sokan azért nem jutnak el időpontra, mert: 

  • nincs tömegközlekedés vagy kísérő, 
  • romlik az állapotuk közben, 
  • párhuzamos vizsgálatra várnak, 
  • idős, túlterhelt vagy szorong és egyszerűen elfelejti 

Közben az is előfordul Hegedűs szerint, hogy időpontra érkezve is gyakran órákat kell várni, ami nem a beteg hibája, hanem szervezési és kapacitásprobléma. Úgy vélte, „a beteg hibáztatása és a büntetés nem gyógyít, csak bizalmat rombol”, majd felsorolta, mit tesznek ebben a helyzetben a fejlett egészségügyi rendszerek: 

  • automatikus telefon / SMS / app értesítés a vizsgálat előtt 
  • egy kattintásos lemondás, akár aznap 
  • várólista, ami automatikusan betölti a felszabadult helyet 

A Tisza szakpolitikusa végül pártja megoldását is ismertette: „Fel se merüljön egy ágazati irányítónak, hogy a beteget büntessük, hanem tegyük könnyűvé, emberivé és átláthatóvá az ellátást. Ez a dolgunk és ez nem kevés!”

Részvény:
,
Megtekintések száma : 52